Vad är Jenny Från Norden?

Vad är Jenny Från Norden?
Ja den frågan kan man allt ställa sig?
Det var en dam som frågade vad jag hade för affärs idé?
Affärsidé, tänkte jag och kände mig väldigt blåst. Men så tänkte jag vidare på den där frågan och fann nog ändå ett svar:
Jenny Från Norden är lilla Jenny fran Siggebo som var ute i vida världen ett par år och staratde ett litet företag för att ha något vettigt att änga sig åt.
Jag hittade en massa roliga saker där nere och när man ser en massa och har en alltför livlig fantasi så skapar man en massa. Endel blir bra, andra saker mindre bra. Vissa saker tro man kommer bli en stor säljare men blir en flopp och andra gången tänker jag, nää detta gör jag bara några stycken av för detta kan väl inte så många gillar, och vad händer då: jo det blir värsta succen och jag tänker. Varför i hela välden gjorde jag inte fler.
I vissa fall kan jag ju göra fler men har jag inte matrial av just den sorten så bli det ju svårt även att viljan finns.

Sen är det ju det där med priserna.
Jag vill inte lägga en halv förmögenhet på smycken elller accesoarer som är rolga just nu. Det ska vara blilliga, roliga och när modet är ute kan man med gott samvete lägga undan dem. Det vill jag ger er alla, lite billigare men ändå roliga saker.
Och en viktig sak till: man ska kunna kombinera med det man har!
Har jag en snygg kedja som jag gillar, ska man kunna byta ut hänget och vipps får jag ett nytt halsband. Istället för att behöva köpa ett helt nytt halsband med kedja och berlock.
Har jag ett favoritarmband så kanske jag kan hitta något skjoigt att ha runt halsen eller i öronen och finns det inget som är parfekt så varför inte fråga? Jag kankske kan komma på något som passar just dig och då blir ditt smycken helt unikt!

Så på frågan vad jag har för affärsidé är svaret:
Det ska finns något till alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0